Ett treårigt sponsoravtal mellan byggföretaget Erlandsson Bygg och Svensk Handboll har ingåtts.
– För oss är stödet till idrotten en viktig del av vårt CSR-arbete och vårt samhällsansvar. Därför är vi väldigt glada att framöver kunna kalla oss partner till Svensk Handboll, säger Jennie Sahlsten, koncernchef för Erlandsson Bygg.

De svenska handbollslandslagen på både dam- och herrsidan är bland de folkkäraste i landet och det nya sponsoravtalet innebär bland annat att Erlandsson Bygg kommer synas i samband med deras matcher.
– Vi är ett värderingsstyrt entreprenadföretag som tar ett ansvar för idrottsverksamheten i Sverige som står för en öppenhet för alla och handbollen är den mest jämställda sporten i landet sett till aktiva spelare. Vi har också som mål att bli branschens mest attraktiva arbetsgivare. Med det nya partneravtalet hoppas vi att allt fler får upp ögonen för vår roliga och spännande bransch, säger Jennie Sahlsten.

Samarbetet innebär även att Erlandsson Bygg de kommande tre åren blir partner till Ungdoms-SM i handboll, där 600 lag från hela Sverige deltar varje år. 2 500 handbollsmatcher, för både pojkar och flickor mellan 14 och 18 år, spelas innan en segrare i åldrarna 14, 16 och 18 år koras.
– Genom att idrotten engagerar många människor på ett äkta och positivt sätt skapar vår medverkan uppskattning från så väl kunder som hos vår personal. Genuint engagemang är en central del av vår företagskultur och grunden till all framgång, säger Jennie Sahlsten.

Stefan Lövgren, vd för Svenska Handbollslandslaget AB:
– Vi är glada att kunna inleda ett nytt och långsiktigt samarbete med Erlandsson Bygg där vi tillsammans kan utveckla Svensk Handboll både på bredd- som landslagsnivå. Ungdoms-SM är mer populärt än någonsin och såväl våra ungdoms- som seniorlandslag har svarat för starka resultat i mästerskapen de senaste åren. Nu får vi ytterligare möjligheter i våra satsningar.

Om Erlandsson Bygg
Byggmästaren Karl-Erik Erlandsson startade byggverksamheten på 1950-talet i Kungsbacka och företaget ägs fortfarande av familjen Erlandsson. Idag har bolaget utvecklats till att täcka hela västkusten, Skåne, Dalarna och Mälardalen. En del av tillväxten har skett genom förvärv. Vi har idag delat upp Sverige i regioner och var region drivs som ett dotterbolag. Detta för att beslut skall kunna tas så nära kunden och medarbetarna som möjligt. Vi blir mer snabbfotade och får ett större medarbetare- och kundfokus. Som kund märker du snart att vårt genuina kvalitetstänkande är något som delas av alla oss som jobbar i bolaget. Vi känner oss stolta att vara ”Erlandssonare”.