ISP har samarbetat med svensk längdskidåkning sedan 2003. Samarbetet har bland annat omfattat Svenska Skidspelen, SM-veckan samt Royal Palace sprint i Stockholm. Nu stärks samarbetet ytterligare genom att Svenska Skidförbundet och ISP valt att utöka och förlänga samarbetet genom att teckna ett nytt flerårigt avtal.

ISP har gjort ett mycket bra arbete med försäljningen mot företag och samarbetspartners som framförallt inneburit att större företag sökt sig till längdsporten. Effekterna av detta är givetvis ökade intäkter, men också att hela längdsporten blivit starkare som varumärke, säger Johan Sares, längdchef på Svenska Skidförbundet.

Vi är väldigt stolta och glada över att Svenska Skidförbundet ger oss detta fortsatta och utökade förtroende. Vi skall göra vårt yttersta för att förvalta förtroendet från en av de mest populära sporter och landslag vi har i Sverige, säger Andreas Ottermark, vd ISP Sport & Marketing AB.

För mer information, vänligen kontakta:
Mattias Ottermark CFO ISP, tfn: 070-343 59 45, mattias.ottermark@isp-sport.se
Johan Sares, längdchef SSF, tfn: 070-372 02 29, johan.sares@skidor.com

ISP verkar i den kontaktytan mellan näringsliv och idrottsliv. Där levererar vi framgångskoncept till företag, förbund och föreningar; det har vi gjort sedan 1985. Dels handlar det om företag som vill utveckla och modernisera sin marknadsföring, både när det gäller exponering och att stärka varumärket. ISP har också modellen att utveckla och maximera intäkterna för förbund och föreningar, där båda partner blir vinnare.