Nyheter

Vi söker en Digital Marketing Manager till vårt kontor i Göteborg!

Vill du vara med och bidra i den mixade zonen mellan näringsliv och idrottsliv och därmed skapa framgångskoncept till företag, förbund och föreningar?

Vill du ha möjligheten att utveckla varumärken och skapa fantastiska synergier mellan näringslivet och idrottslivet.
Har du även ett genuint intresse för digital marknadsföring och sport?
Då kan du vara rätt person för ISP Sports & Marketing. ”Lets win Together”

Som Digital Marketing Manager driver du det strategiska och det operativa marknadsarbetet utefter uppsatta syften och mål i enlighet med planerad marknadsstrategi.
Målet är att utveckla, modernisera och stärka varumärken för ISP och dess uppdragsgivare.

Läs mer om tjänsten här:
https://www.onepartnergroup.se/lediga-jobb/goteborg/digital-marketing-manager-till-isp-sports-marketing/

ISP – In Sports Promotion verkar i den mixade zonen mellan näringsliv och idrottsliv. Där levererar vi framgångskoncept till företag, förbund och föreningar; det har vi gjort sedan 1985. Dels handlar det om företag som vill utveckla och modernisera sin marknadsföring, både när det gäller exponering och att stärka varumärket. ISP har också modellen att utveckla och maximera intäkterna för förbund och föreningar, där båda partner blir vinnare

Vi söker en Nationell försäljningschef till Forza Football!

För en vecka sedan kunde vi stolt presentera att ISP ingått ett samarbetsavtal med Forza Football som innebär att ISP Sport övertar ansvaret för försäljningen av de nationella rättigheterna av exponering i den internationellt uppmärksammade appen Forza Football.

Nu söker vi därför efter en erfaren säljare med en digitalexpertis och som förmedlar kunskap, trygghet och förtroende!

Är du Forzas nya stjärna? Har du drivet och engagemanget att leda och utveckla Forzas nya Nationella säljavdelning?
Då ska du söka tjänsten som Forzas säljande säljchef.  Bor du i Göteborg eller Stockholm ? Vilket som går bra för att söka denna tjänst!

Fotbollsappen Forza Football finns idag på 26 språk och erbjuder laguppställningar, liveresultat och matchbilder från 500 av världens främsta fotbollsligor.
Appen har årligen fem miljoner unika användare över hela världen och antalet nya användare strömmar till i en allt snabbare takt.

Vill du veta mer eller kanske söka tjänsten? Följ denna länk https://www.onepartnergroup.se/lediga-jobb/goteborg/nationell-forsaljningschef-till-forza/

ISP – In Sports Promotion verkar i den mixade zonen mellan näringsliv och idrottsliv. Där levererar vi framgångskoncept till företag, förbund och föreningar; det har vi gjort sedan 1985. Dels handlar det om företag som vill utveckla och modernisera sin marknadsföring, både när det gäller exponering och att stärka varumärket. ISP har också modellen att utveckla och maximera intäkterna för förbund och föreningar, där båda partner blir vinnare

ISP Sport övertar nationella rättigheterna av digital exponering i appen Forza Football

Rättighetsbolaget ISP Sport har tecknat ett samarbetsavtal med Forza Football som innebär att ISP Sport övertar ansvaret för försäljningen av de nationella rättigheterna av exponering i den internationellt uppmärksammade appen Forza Football. – Avtalet innebär att ISP nu på allvar etablerar sig på den digitala scenen och tar ett viktigt steg mot en etablering på den internationella arenan inom sports marketing, säger Andreas Ottermark, vd på ISP Sport. 

Genom det nya avtalet förstärks Forza Footballs försäljningsorganisation med två personer från ISP som tar med sig ett etablerat kontaktnät och en beprövad försäljningsmodell av exponering i anslutning till idrottsupplevelser in i organisationen.

– Det är i grund och botten samma framgångsrika modell som vi arbetar med tillsammans med bland andra Djurgården Fotboll, Djurgården Hockey, Malmö Redhawks och Svenska Skidförbundet. Där vi på plats hos klubbarna och förbunden sköter försäljningen av olika kommersiella rättigheter.

ISP Sport är ett snabbväxande bolag som redan överträffat de ambitiösa tillväxtmålen för i år, där omsättningen ökat med mer än 500 procent de fyra senaste åren, från 30 till cirka 150 miljoner kronor. För Andreas Ottermark innebär det nya samarbetet också en viktig pusselbit i företagets fortsatta tillväxtstrategi, som i år belönats med Dagens Industris utmärkelse DI Gasell.

– För oss är avtalet med Forza Football ett stort och viktigt avtal som innebär att vi kan växa tillsammans som företag. Jag ser framför mig en utveckling där vi de kommande åren organiserar liknande försäljningsorganisationer i länder där Forza Football redan idag har många användare som exempelvis i Danmark och i Italien, säger Andreas Ottermark

Fotbollsappen Forza Football finns idag på 26 språk och erbjuder laguppställningar, liveresultat och matchbilder från 500 av världens främsta fotbollsligor. Appen har årligen fem miljoner unika användare över hela världen och antalet nya användare strömmar till i en allt snabbare takt.

– Vår vision är att göra fotbollsvärlden till en bättre plats och tillgänglig för alla. Forza Fooballs produktstrategi är att täcka alla fotbollsmatcher i hela världen och leverera liveresultat från 10 miljoner matcher i veckan. Genom det nya samarbetet med ISP Sport kan vi öka våra intäkter och fokusera på att täcka alla matcher i hela världen, säger Patrik Arnesson, vd på Forza Football.

För mer information:

Andreas Ottermark, vd ISP Sport. Tel: 0706-30 58 80. E-post: andreas@isp-sport.se

Patrik Arnesson, vd Forza Football. Tel: 0703-48 32 22. E-post: patrik@forzafootball.com

www.isp-sport.se

www.forzafootball.com

ISP – In Sports Promotion verkar i den mixade zonen mellan näringsliv och idrottsliv. Där levererar vi framgångskoncept till företag, förbund och föreningar; det har vi gjort sedan 1985. Dels handlar det om företag som vill utveckla och modernisera sin marknadsföring, både när det gäller exponering och att stärka varumärket. ISP har också modellen att utveckla och maximera intäkterna till förbund och föreningar, där alla parter blir vinnare. 

Välkommen till ISP, Patric!

Vi vill välkomna vår senaste medarbetare Patric Sandin, till ISP-gänget!
Patric kommer att ansluta sig som säljare till vårt gäng i Uppsala och Almtuna IS. Patric har lång erfarenhet inom Försäljning & Marknad. Han har även drivit eget bolag i flera år. Nu är han redo för nya utmaningar och vi är glada att han vill vara med på ISP’s resa framåt.

Kort info om Patric Sandin:
Patric Sandin 49 år.
Positiv och glad gubbe/kille..
Bor i Uppsala med sin fru Helena.
Två söner som är utflugna hockeyspelare i Rögle och Toronto.
Älskar familj, idrott, golf och livet på landstället utanför Öregrund.
Arbetat med marknad och försäljning hela livet.
Egen företagare inom golfbranschen 1996-2010
Säljansvarig på Nike golf 2010-2013
Säljansvarig på hitta.se och bytbil.com 2013-2014
Marknadschef på Almtuna IS 2014-2017

ISP – In Sports Promotion verkar i den mixade zonen mellan näringsliv och idrottsliv. Där levererar vi framgångskoncept till företag, förbund och föreningar; det har vi gjort sedan 1985. Dels handlar det om företag som vill utveckla och modernisera sin marknadsföring, både när det gäller exponering och att stärka varumärket. ISP har också modellen att utveckla och maximera intäkterna för förbund och föreningar, där båda partner blir vinnare.

Vi söker en VD-Koordinator till vårt kontor i Göteborg!

Rättighetsbolaget ISP Sport ser över och stärker upp organisationen på flera håll för den fortsatta expansionen.
Det kommer att komma ut flera spännande tjänster löpande inom den närmaste tiden, så håll utkik, kanske är det dig vi letar efter?

Nu söker vi en erfaren och strukturerad VD-Koordinator.

I denna roll får du möjlighet att arbeta i ett kreativt bolag med en kreativ VD.
Dina dagar kommer att innehålla allt ifrån att skapa presentationer i Power Point och arbeta i Indesign till att sätta rutiner och följa upp dem på daglig basis.

Vill du veta mer om tjänsten? klicka på länken:
https://www.onepartnergroup.se/lediga-jobb/goteborg/vd-koordinator-till-isp-sports-marketing-ab/

ISP är ett snabbväxande bolag som redan överträffat de ambitiösa tillväxtmålen, där omsättningen ökat med mer än 500% de senaste 4 åren.

ISP – In Sports Promotion verkar i den mixade zonen mellan näringsliv och idrottsliv. Där levererar vi framgångskoncept till företag, förbund och föreningar; det har vi gjort sedan 1985. Dels handlar det om företag som vill utveckla och modernisera sin marknadsföring, både när det gäller exponering och att stärka varumärket. ISP har också modellen att utveckla och maximera intäkterna för förbund och föreningar, där båda partner blir vinnare.

Vi har blivit utnämnda till Gasellföretag av DI!

Vi har blivit utnämnda till Gasellföretag av DI!

Förra veckan fick vi nyheten om att ISP Sport & Marketing har blivit utnämnda till Gasellföretag av tidningen Dagens Industri. Att bli utnämnd till Gasellföretag innebär att bolaget är ett av Sveriges snabbast växande och mest lönsamma. Vi tackar ödmjukast alla våra kunder, uppdragsgivare, leverantörer och våra otroligt engagerade medarbetare. Utan er hade detta inte varit möjligt!

ISP Sport utökar samarbetet med Svenska Skidförbundet, Längd

Rättighetsbolaget ISP Sport har tecknat ett nytt samarbetsavtal med Svenska Skidförbundet längd – Ski Team Sweden X-Country – som innebär att ISP övertar ansvaret för försäljningen av de kommersiella rättigheterna till sponsorkategorin partners. – Det är ett kvitto på att allt fler idrottsorganisationer får upp ögonen för vår framgångsrika arbetsmodell. Vi har liknande samarbeten med flera elitklubbar i både fotboll och ishockey men det här är första gången vi fördjupar samarbetet på det här sättet med ett idrottsförbund, säger Andreas Ottermark, vd på ISP Sport.

Sedan 2003 har ISP arbetat tillsammans med längdverksamheten på Svenska Skidförbundet (SSF) med försäljning av arenareklam i samband med de världscuptävlingar som arrangerats i Sverige och under SM-veckan i längdskidåkning. Det nya avtalet innebär att ISP utökar och förstärker SSF längds säljorganisation också inom sponsring och försäljning av kommersiella rättigheter.

– Det är naturligtvis väldigt roligt att arbeta nära ett så omtyckt och uppskattat förbund som Svenska Skidförbundet. Förhoppningsvis kan vårt arbete skapa positiva mervärden för både nya och befintliga sponsorer och samtidigt öka intäkterna till förbundet. Digital teknik innebär att det idag finns helt nya möjligheter för sponsorer att exponeras tillsammans med idrotten och tillsammans med utövarna.

Andreas Ottermark lyfter även fram de framgångsrika damerna som ytterligare en viktig del i det framtida arbetet tillsammans med SSFs längdverksamhet.

– Med några få undantag är idrotten idag väldigt mansdominerad. Längdskidåkningen är dock ett av dessa undantag, där damernas framgångar de senaste åren är det som uppmärksammats mest och är en av anledningarna till att längdskidåkningen idag verkligen är en folksport i Sverige. För många sponsorer är det en helt avgörande del för beslutet att aktivt sponsra svensk längdskidåkning.

Johan Sares är längdchef på Svenska Skidförbundet och han ser flera fördelar med det nya samarbetsavtalet.

– Vi har under en lång tid haft ett väldigt framgångsrikt samarbete med ISP. Det är en seriös och professionell aktör, som är lätt att jobba med. Det känns därför självklart att nu ta nästa steg för att utveckla svensk längdskidåkning. I samarbetet med ISP får vi mer resurser för att förbättra och effektivisera vårt erbjudande till sponsorer och partners, vilket är tänkt att generera mer intäkter till förbundet. Med utökade intäkter kan vi satsa ännu mer på att utveckla unga skidtalanger och hjälpa Sverige att även i framtiden uppnå internationella framgångar i skidspåren, säger Johan Sares.

För mer information:

Andreas Ottermark, vd ISP Sport. Tel: 0706-30 58 80. E-post: andreas@isp-sport.se

Johan Sares, längdchef Svenska Skidförbundet. Tel: 0703-72 02 29. E-post: johan.sares@skidor.com

www.isp-sport.se

www.skidor.com

ISP – In Sports Promotion verkar i den mixade zonen mellan näringsliv och idrottsliv. Där levererar vi framgångskoncept till företag, förbund och föreningar; det har vi gjort sedan 1985. Dels handlar det om företag som vill utveckla och modernisera sin marknadsföring, både när det gäller exponering och att stärka varumärket. ISP har också modellen att utveckla och maximera intäkterna för förbund och föreningar, där båda partner blir vinnare. 

Vi söker två nya Kollegor till Malmö Redhawks

Malmö Redhawks och ISP söker dig som vill vinna tillsammans med oss. Vi söker såväl en Account Manager som en Senior Account Manager. Är du intresserad av att bli en del av Redhawks säljteam? Läs mer om tjänsterna här.

Senior Account Manager

https://www.onepartnergroup.se/lediga-jobb/malmo/senior-account-manager-till-malmo-redhwaks-och-isp/

Account Manager

https://www.onepartnergroup.se/lediga-jobb/malmo/account-manager-till-malmo-redhawks-och-isp/

 

Om ISP Sport & Marketing

ISP verkar i den mixade zonen mellan näringsliv och idrottsliv och har sedan 1985 levererat framgångskoncept till företag, förbund och föreningar. De hjälper företag som vill utveckla och modernisera sin marknadsföring, både när det gäller exponering och att stärka varumärket. ISP erbjuder även en modell där de utvecklar och maximerar intäkterna för förbund och föreningar, där båda parter blir vinnare. Hos ISP hittar du ett stort engagemang och massor av passion! De gör det de älskar och älskar det de gör. Med 30 års erfarenhet har de ett av branschens största kontaktnät.

Teknos OY – ny sponsor till FIS Nordic World Cup i Lahti, Finland

Vi på ISP Sport & Marketing är oerhört stolta och glada över kunna presentera ett nytt samarbete tillsammans med Teknos OY och Finska Skidförbundet.

Den 3–4 mars kommer FIS Nordic World Cup i längdskidor att hållas i Lahti, Finland. Enligt en ny överenskommelse mellan Teknos och ISP Sport & Marketing, kommer Teknos att vara en officiell eventsponsor till Lahti Ski Games, en årlig och känd skidtävling i Finland. 

Avtalet består av exponering under herrarnas sprint, fristil och damernas 10 km klassiska skidåkning med logotyp på nummerlappar och statiska skyltar längs spåren. Teknos kommer också att finnas på evenemangsområdet där de informerar om och visar sina produkter.

”Skidor är en stor folksport i Sverige och Finland, både för damer och herrar och engagerar många tittare. För oss känns det viktigt att sponsra sportevenemang som sprider glädje, positiv energi och engagemang. Världscupen i Lahti är en perfekt arena för detta”, säger Martin Karlsson, marknadschef på Teknos Sverige.

”Vi är väldigt glada över att kunna ordna det här arrangemanget mellan Teknos och Finlands Skidförbund. Vårt mål är att ge de bästa sponsormöjligheterna för våra klienter, och för Teknos del kommer det vara ett bra sätt att exponera sitt varumärke på, genom att vara en del av detta stora event med positiv atmosfär. Eftersom eventet lockar tittare över hela Europa, kommer Teknos stärka sitt varumärke gentemot många marknader”, säger Andreas Ottermark, VD på ISP Sport & Marketing.

”Lahti Ski Games är ett unikt internationellt sportevenemang med lång och gedigen historia. Årligen samlar eventet världens bästa idrottare inom längdskidåkning, backhoppning och nordisk kombination till Lahti, i år sker detta strax efter OS i PyeongChang. Finlands Skidförbund och Lahti Ski Games önskar Teknos varmt välkomna till partnerfamiljen”, säger Jari Töykkä, Commercial Director på Finlands Skidförbund.

För mer information, kontakta:

Martin Karlsson, Marknadschef Teknos AB
E-mail: martin.karlsson@teknos.se
Telefon: +46 705 72 82 04

 

Andreas Ottermark, VD ISP Sport & Marketing
E-mail: andreas@isp-sport.se
Telefon: +46 31 301 03 13

 

Jari Töykkä, Commercial Director Finnish Ski Association
E-mail: jari.toykka@hiihtoliitto.fi
Telefon: +358 40 55 33 996

Vi söker ny medarbetare till Göteborg!

Är du idrottsintresserad? Är du en driven person med ett öga för försäljning, brinner för att skapa långsiktiga relationer och är redo att ta ett kliv till inom försäljning? Vill du jobba i ett engagerat och expansivt bolag med stora möjligheter? Då är kanske vi på ISP Sport och Marketing något för dig!

Om Oss

ISP Sport & Marketing AB är en av Sveriges ledande aktör inom ”Sports Marketing”. Företaget bildades 1985 av Sven Ivarsson, en pionjär som var med och startade Gothia Cup 1975. 2011 tillsattes vår egna Andreas Ottermark som VD och vi har sedan dess, fyrdubblat vår omsättning. Med goda relationer till förbund och klubbar har expansionen av ISP varit möjlig. Att låta kunders varumärken bli en del av sportupplevelsen är vår affärsidé. Läs mer om oss på www.isp-sport.se

Dina arbetsuppgifter

Som säljare hos oss kommer du att ingå i en nyetablerad roll där fokus är att arbeta med försäljning av sponsorpaket till nya kunder med samarbete av olika idrottsförbund och föreningar T.ex; fotboll, ishockey, handboll och skidor- via telefon. Det kan vara kunder runt om i hela landet, från små till medelstora företag. I din roll kommer du att självständigt ansvara för hela säljprocessen mot tydliga mål och budget. Tanken med denna roll är att du skall kunna växa i, och utveckla tjänsten till säljledare- där du kommer få vara med och bygga upp en ny säljavdelning för ISP på huvudkontoret i Göteborg. Detta kommer resultera i ansvar för budget, actionplan och att kunna utveckla kundportföljen så bra som möjligt tillsammans med säljteamet.

Tjänsten kommer att påbörjas med en 6 månaders provanställning, därefter en tillsvidareanställning där lönen är en grundlön + provision med start omgående.

Om Dig

För att lyckas som säljare krävs det att du gillar att arbeta i ett högt tempo och brinner för att skapa goda kundrelationer. Som person är du driven och har en stor drivkraft och är öppen för att skapa och driva nya affärer med goda resultat. Eftersom det är en ny roll där stora delar av ditt jobb kommer innebära ansvar och där du kommer få driva din egna säljprocess, är det viktigt att du själv kan ta egna beslut och jobbar på ett självgående sätt. Du kommer att jobba mycket per telefon för ny kundebetablering, att lyfta luren skall inte vara några problem för dig.

 

Låter detta intressant? Läs mer om tjänsten på denna länk: https://cv-epab-se.app.intelliplan.eu/JobAdPages/JobAd.aspx?jaid=6070&Preview=1

Eller ta kontakt direkt med: maria.johansson@onepartnergroup.se