Nyheter

VI SÖKER FÖRSÄLJNINGSANSVARIG TILL KOPPARBERGS GÖTEBORG FC

Älskar du idrott, skapa nya kontakter och vill finnas på plats där det händer? Vill du ha ett spännande säljjobb i ett expansivt, stabilt bolag? Vill du ha en vardag kantad av sport/idrott och affärer?
Då vill vi ha med dig på resan.

Kopparbergs/Göteborg har outsourcat sin försäljning till ISP Sport Marketing. ISP verkar i den mixade zonen mellan näringsliv och idrottsliv. Där levererar vi framgångskoncept till företag, förbund och föreningar sedan 1985. Dels handlar det om företag som vill utveckla och modernisera sin marknadsföring, både när det gäller exponering och att stärka varumärket. ISP har också modellen att utveckla och maximera intäkterna för förbund och föreningar, där båda parter blir vinnare.

För att vara framgångsrik hos oss krävs att du gillar att hålla högt tempo och drivs av att göra affärer. Dina kunder ska kunna lita på att du alltid har deras varumärkesbyggnad i åtanke. Du är en nyfiken och lyhörd säljare som både vill och kan skapa nya och utveckla befintliga relationer i kombination med att driva upp nya affärsmöjligheter. Du har en stor passion för sport och idrott och troligen är du precis som vi andra, den som alltid lägger ner lite mer tid och engagemang i allt du gör. Du tänker alltid ett steg längre för allas bästa. En modig, kreativ säljare / affärsman / affärskvinna som vet att det är du som driver processer och förhandlingar i mål. Du vill vara en del av ett passionerat gäng med starkt säljdriv och du motiveras av att prestera resultat utöver det vanliga, både själv och tillsammans med andra. Du kommunicerar väl i tal och skrift på såväl svenska som engelska.

I den här rollen kommer du att vara aktiv i olika idrottssammanhang och på olika event.
Du kommer att prospektera, bearbeta både nya och några befintliga kunder. Som person ser du ständigt nya möjligheter att utveckla och bredda dina uppdragsgivares och kunders affärer och relationer. Du driver din projektportfölj självständigt mot uppsatta mål och budget, och kommer ha en lång- såväl som kortsiktig action-plan för hur du vill bygga och utveckla din portfölj. Din roll kräver att du är ytterst affärsfokuserad i kombination med att du är duktig på att driva projekt och även gillar att umgås med kunder och uppdragsgivare på event.

För denna tjänst söker vi dig som:

  • har sålt koncept och har drivit/driver både små och stora långsiktiga affärsprojekt (t ex inom event, marknad, finans, reklam, kommunikationslösningar, säkerhet, media, mässor eller liknande)
  • har arbetat med B2B-konceptförsäljning i minst 2-3 år med goda resultat
  • har erfarenhet av att driva affärsförhandlingar på VD / Ledningsgrupp / Styrelsenivå
  • du är kvick och kreativ i affärer, vill utvecklas och är van att alltid lägga i en extra växel
  • innehar B-körkort
  • vill utvecklas i din roll som säljare

ISP erbjuder dig:

  • Chansen att representera ett varumärke med gott rykte och lång historik
  • En spännande vardag i en ledande, stabil organisation med expansion på agendan
  • Ett sammansatt team med en stark säljkultur och höga ambitioner
  • Tillgång till breda kontaktytor inom idrotten och Svenskt näringsliv

Vill du bli en del av vår startelva? Skicka din ansökan till jobb@isp-sport.se. Vi hanterar ansökningar löpande

ISP Sport inleder samarbete med Kopparbergs Göteborg FC

Rättighetsbolaget ISP Sport och fotbollsklubben Kopparbergs Göteborg FC inleder ett samarbete gällande försäljning av kommersiella rättigheter.
– Med vår erfarenhet och kompetens ska vi tillsammans se till att Kopparbergs Göteborg FC tar nästa steg, säger Andreas Ottermark, vd på ISP.

Kopparbergs Göteborg FC har etablerat sig i den absoluta toppen i fotbolls-Sverige. Tidigare i år vann de Svenska Cupen och då OBOS Damallsvenskan tagit sommaruppehåll innehar man förstaplatsen. Nu är det dags att ta ytterligare kliv, vilket görs tillsammans med ISP som tar över försäljningen av klubbens kommersiella rättigheter.
– Det ska bli väldigt spännande att vi, med över 30 års erfarenhet, får komma in i en relativt ung förening och bidra till att den ska ta nästa steg. Det finns en större efterfrågan och ett större kommersiellt värde inom damidrotten nu än tidigare. Den utvecklingen vill vi fortsätta att vara en del av och bidra ytterligare till, säger Andreas Ottermark

För Kopparbergs Göteborg FC väntar i höst Champions League-spel, något klubben har som ambition ska bli ett återkommande inslag årligen.
– Men vi måste vara på tårna och i framkant i all vår verksamhet för att nå våra mål på både kort och lång sikt. Samarbetet med ISP är ett steg vi måste ta för att inte stagnera, på sikt hoppas vi fördubbla vår omsättning, säger Peter Bronsman, ordförande i Kopparbergs Göteborg FC.
– Syftet och förhoppningen är så klart att öka våra intäkter, att bli ännu mer professionella och att befästa vår ställning som en toppklubb i svensk fotboll.

Sedan tidigare har ISP under lång tid jobbat med damidrott på förbundsnivå och sedan ett par år tillbaka även med Djurgården Fotboll och Hockey Dam samt Malmö Redhawks damer. Det nya samarbetet innebär att ISP nu anställer en heltidsresurs men enbart fokus på KGFC.
– Att få in Kopparbergs Göteborg FC i vår produktportfölj innebär därmed att vi blir kompletta på både dam- och herrsidan i storstadsområdena. Det stärker vår närvaro både nationellt och lokalt, säger Andreas Ottermark.

 

ISP Sport tecknar treårigt samarbetsavtal med Sundström Safety

Rättighetsbolaget ISP Sport och Sundström Safety är överens om ett nytt marknadsförings- och sponsoravtal för perioden 2020-2022. Avtalet innebär att Sundström Safety utökar sitt idrottsengagemang och även ingår partnerskap med flera idrottsförbund.
– Vi har utifrån vår rättighetsportfölj satt ihop ett komplett och heltäckande avtal som innebär en utökad närvaro för Sundström Safety i olika idrotter, under olika säsonger och i olika kanaler, säger Andreas Ottermark, vd på ISP Sport. 

Det nya avtalet innebär att Sundström Safety blir huvudsponsor till Djurgården Fotboll och Hockey, partner till Svensk Friidrott, till dam- och herrlandslagen i handboll samt ungdoms-SM i handboll. De fortsätter också att vara supplier till svenska längdförbundet och kommer även att synas under skidtävlingarna på SM-veckan.

– Vi kommer tillsammans även ta fram content och aktivera sponsorskapen så att Sundström Safety får ut ännu mer av sitt engagemang inom svensk idrott. Den paketeringen blir allt viktigare och det känns naturligtvis bra att vi kan erbjuda även den kompetensen, både till våra uppdragsgivare och kunder, säger Andreas Ottermark.

Familjeföretaget Sundström Safety, som tillverkat andningsskydd sedan 1920-talet, ser involveringen lika viktig som exponeringen. Bland annat driver de tillsammans med Svensk Friidrott två projekt. Dels ett utvecklingsprojekt för ungdomar som utövar medel- och långdistanslöpning och dels ett nätverk som ska generera fler kvinnliga elitcoacher.

– För oss är det viktigt att inte bara synas i dessa sammanhang utan att även involvera oss i olika projekt och att aktivera sponsorskapen. Det är av yttersta vikt att de sponsorsamarbeten vi går in i uppfyller vissa krav vad gäller värderingar, jämlikhetsfrågor och ett samhällsengagemang. Det ska också finnas en god balans mellan elit- och breddverksamhet, säger Ivan Sundström, styrelseordförande Sundström Safety och avslutar:

–  Samarbetet med ISP har fungerat väldigt bra tidigare och är givet en bidragande orsak till att vi nu växlar upp vårt engagemang ytterligare. Det tillsammans med att vi verkligen brinner för svensk idrott och de värden den bär med sig.

ISP Sport tecknar treårigt samarbetsavtal med Rasta

Rättighetsbolaget ISP Sport och Rasta har tecknat ett marknadsförings- och sponsoravtal för perioden 2019-2021. Avtalet innebär att Rasta växlar upp sitt idrottsengagemang under den kommande treårsperioden. 
– Vi har utifrån vår breda rättighetsportfölj satt ihop ett anpassat upplägg för Rasta som innebär ett utökat engagemang i svensk idrott året runt, säger Andreas Ottermark, vd på ISP Sport.

Det nya avtalet innebär framför allt att Rasta blir partner till Svenska Skidförbundet längd – Ski Team Sweden X-Country och Djurgården Fotboll. De kommer även synas tillsammans med dam- och herrlandslagen i handboll, SHL-klubbarna Djurgårdens IF och Malmö Redhakws samt svensk Friidrott. I avtalet mellan Rasta och ISP ingår också digital exponering i den internationella appen Forza Fotball.

– Först och främst är det väldigt roligt att Rasta valt att samarbeta med oss när de nu väljer att öka sitt engagemang inom svensk idrott. Vi har satt ihop ett skräddarsytt paket som innebär en utbredd närvaro för Rasta i olika idrotter under hela året i flera olika kanaler. Den satsningen ökar kännedomen om det egna varumärket i ett positivt sammanhang som engagerar många människor på en nationell nivå, säger Andreas Ottermark.

Rasta, som är känt för sina uppskattade anläggningar längs vägarna runtom i landet, har sedan tidigare haft ett stort engagemang inom svensk idrott. Avtalet med ISP gör att det engagemanget ökar ytterligare fram till och med 2021.

– Idrott har alltid legat oss varmt om hjärtat och är samtidigt en fantastiskt plattform att stärka varumärket på. Att synas i positiva sammanhang som berör så många människor samtidigt som vi faktiskt hjälper föreningar och utövare både nationellt och lokalt – det är en svårslagen kombination där alla blir vinnare, säger Mikael Tervaniemi från Rastas ägarfamilj.

DIF och ISP fortsätter succésamarbetet

Djurgården Fotboll och ISP förlänger sitt samarbete gällande försäljning av kommersiella rättigheter.
Med gemensamma krafter har DIF Fotboll och ISP skapat en väldigt fin utveckling kring försäljning och erbjudanden riktade till företag och samarbetspartners. Ett samarbete som har tagit DIF Fotboll från en plats i de nedre regionerna av Allsvenskan till en plats i den absoluta toppen gällande intäkter från sponsorer och partners. 

Såväl försäljningsmässigt som resultatmässigt har utvecklingen varit stadigt ökande och samarbetet är att betrakta som oerhört lyckat för båda parter. Därför väljer man nu för andra gången att förlänga nuvarande avtal till att sträcka sig vidare över perioden 2020-2023.
– Vi är väldigt glada att tillsammans med ISP kunna fortsätta att utveckla verksamheten under de kommande åren och med förhoppningen om att kunna fortsätta den starka resultatmässiga utvecklingen som vi haft den senaste tiden, säger Henrik Bergren, vd Djurgården Fotboll.

Uppskattningen är ömsesidig och även ISP är nöjda med att fortsätta arbeta tillsammans med Djurgården där några av nycklarna till framgången i samarbetet är strukturerat försäljningsarbete och ett fokus på stark leverans genomfört med hög kompetens.
– Vi är väldigt glada och stolta över att få möjlighet att fortsätta arbeta tillsammans med ett av Sveriges starkaste varumärken inom idrott. Vi har haft en fantastisk utveckling de senaste åren och vi kommer att fortsätta arbeta hårt och målmedvetet för att nå resultat, säger Andreas Ottermark VD, ISP Sport & Marketing.

ISP har idag fyra säljare och en sälj- & marknadskoordinator placerade på Djurgårdens kansli i Klocktornet på Stadion.
– Det som har gjort samarbetet så lyckat, förutom ett hårt målmedvetet arbete, är att våra ISP-kollegor arbetar dedikerat med att sälja Djurgården Fotboll och att de känns interna fast de är anställda i ett externt bolag. Vår avdelning består av anställda i Djurgården Fotboll och anställda hos ISP men alla jobbar mot samma mål och med samma energi, säger Daniel Malmgren Affärsområdeschef Företag och Partners hos Djurgården Fotboll

Frågor om samarbetet:

Djurgården Fotboll: 
Daniel Malmgren, Affärsområdeschef företag och partners.
0725 54 64 80, daniel.malmgren@dif.se

ISP Sport och Marketing: 
Andreas Ottermark, VD.
0706 30 58 80, andreas@isp-sport.se

Eventkoordinator i Göteborg sökes, Deltid.

Älskar du idrott, evenemang och vill finnas på plats där det händer?

ISP – In Sports Promotion verkar i den mixade zonen mellan näringsliv och idrottsliv. Där levererar vi framgångskoncept till företag, förbund och föreningar; det har vi gjort sedan 1985. Dels handlar det om företag som vill utveckla och modernisera sin marknadsföring, både när det gäller exponering och att stärka varumärket. ISP har också modellen att utveckla och maximera intäkterna till förbund och föreningar, där alla parter blir vinnare

Dina arbetsuppgifter:
En del av ISP:s erbjudande avser exponering och synlighet på stora evenemang vilket inkluderar skyltar och LED. Som eventkoordinator på ISP Sport Marketing kommer du arbeta med planering, genomförande och samordning av stora idrottsevenemang i Sverige. Du kommer att projektleda exponering och skyltning av olika partners varumärken på kända idrottsarenor och arbeta nära några av våra mest folkkära idrottsföreningar och förbund.

Eftersom många av evenemangen är kvälls – och helgtid krävs det att du är flexibel. Tjänsten är en deltidstjänst. Lönen är grundlön med start omgående eller enligt överenskommelse.

Din profil:
Det är ”laget före jaget” som gäller. Du ska älska att jobba i team och lagandan ska vara en motiverande faktor för att du ska passa in i rollen. Du skall vara ansvarstagande, ta egna initiativ samt trivas i idrottssammanhang. Som person lägger du dessutom stor vikt vid att alltid leverera kvalitet och inte ta genvägar. Det är meriterande om du har arbetat med genomförande av evenemang sedan tidigare. Du kommer att arbeta självständigt med stöttning av eventansvarig.

Förutom att dina personliga egenskaper skall matcha med tjänstebeskrivningen är ett krav b-körkort samt svenska i tal och skrift.

ISP erbjuder dig:
Chansen att representera ett varumärke med gott rykte och lång historik

En spännande vardag i en ledande, stabil organisation med expansion på agendan

Ett sammansatt team med en stark säljkultur och höga ambitioner

Tillgång till breda kontaktytor inom idrotten och Svenskt Näringsliv

Möjligheten att utvecklas yrkesmässigt och tillgång till utbildningspaket

Är du personen vi söker? Skicka din ansökan till info@envite.se

Tre nya partners till svenska futsallandslagen

Futsal är en av Sveriges störst växande sporter. Med hjälp av rättighetsbolaget ISP Sport har de svenska futsallandslagen nu knutit till sig tre nya officiella partners i Prioritet Finans, Erlandsson Bygg och OnePartnerGroup.

Idag finns över 155 000 registrerade futsalspelare i Sverige och sporten växer ständigt. Storklubbar som IFK Göteborg, Hammarby och Djurgården spelar i den Svenska Futsalligan som sedan säsongen 2018/19 spelas i en rikstäckande nationell serie.
– Futsal är en växande sport i Sverige och det känns mycket spännande att få vara en del av denna satsning. Våra värdeord är framåtlutad, schysst och lagspelare, vilket ligger helt i linje med futsalen, säger Anders Mårtensson, marknadsdirektör på OnePartnerGroup.

Partnerskapet med svensk futsal innebär dels traditionell arenaexponering i samband landslagens samtliga hemmamatcher men även möjlighet till exponering i digitala kanaler. Dessutom ingår i samarbetsavtalet även associationsrättigheterna till svensk futsal, det vill säga rättigheterna att använda svensk futsal i den egna marknadsföringen.
– För oss är stödet till idrotten en viktig del av vårt CSR-arbete och vårt samhällsansvar. Vi är ett värderingsstyrt entreprenadföretag som tar ett ansvar för idrottsverksamheten i Sverige som står för en öppenhet för alla. Futsal är en idrott som är på uppgång med växande intresse och är dessutom en stark integrerande kraft, säger Jennie Sahlsten, koncernchef för Erlandsson Bygg.

Futsal grundades redan 1930 i Uruguay för att erbjuda ett enkelt och billigt alternativ till fotboll när det rådde brist på fotbollsplaner. 2003 kom sporten till Sverige och 2012 startade Svenska Fotbollförbundet det första herrlandslaget. 2018 spelade det svenska damlandslaget sin allra första landskamp i futsal.
– Futsal är en ny och spännande sport som inte kräver någon dyrbar utrustning och som gör den tillgänglig för många. Jag hoppas och tror att vi inom futsal de kommande åren ser ungefär samma snabba utveckling som vi gjort inom innebandyn i Sverige de senaste 20 åren. Där futsal blir en stor och viktig breddidrott för unga killar och tjejer över hela landet. Inom idrotten blir våra barn och ungdomar en del av ett sammanhang som präglas av en aktiv och sund livsstil, schyssta värderingar och positiva förebilder, säger Nils Wiberg.

Stefan Abelsted, affärsutvecklingschef Svenska Fotbollförbundet, är mycket nöjd med de nya partnerskapen.
– Vi är väldigt glada och stolta över att Prioritet Finans, Erlandsson Bygg och OnePartnerGroup valt att stötta Svenska Fotbollförbundets satsning på futsal och ser fram emot vad vi tillsammans kan göra för att sporten ska fortsätta att växa.

Prioritet Finans blir nationell partner till Svensk Friidrott

Finans- och factoringbolaget Prioritet Finans utökar sitt samarbete med Svensk Friidrott och blir en av fem nationella partners under den kommande treårsperioden. Partneravtalet har utarbetats i samarbete med rättighetsbolaget ISP Sport.
– Förutom att friidrotten är en av de äldsta och mest genuina idrotter vi har så är det också en av mina absoluta favoritidrotter. Friidrotten har med sina många helt olika grenar verkligen något som passar för alla och har alla möjligheter att vara en verkligt inkluderande idrott i det svenska samhället, säger Nils Wiberg, vd på Prioritet Finans.

Samarbetet med Svensk Friidrott är en del i den långsiktiga sponsorsatsning som Prioritet Finans initierat till stöd för svensk idrott som har en viktig och fostrande roll i svensk samhällsutveckling.

– Friidrotten är öppen för alla och det krävs ingen dyrbar utrustning för att vara med. Det är också en jämställd, jämlik och folkkär idrott där män och kvinnor samlas i gemensamma träningsgrupper och gemensamma landslag. Intresset och publikengagemanget för de kvinnliga utövarna är också minst lika stort som för de manliga. Det skapar bra förutsättningar för både killar och tjejer att välja idrottens äkta gemenskap framför gemenskapen i kriminella gäng eller utanförskap. Tillsammans med idrotten kan vi skapa friska och sunda samhällen med goda förebilder och positiva värderingar. Det är min viktigaste drivkraft för att vara med och stödja och finansiera svenskt idrotts- och föreningsliv.

Det utökade partnerskapet med Svensk Friidrott innebär dels traditionell exponering i samband med större tv-sända friidrottsgalor och klassiska evenemang som Finnkampen, Folksam Grand Prix och Friidrotts-SM. Dessutom ingår bland annat möjligheterna att använda associationsrättigheterna till svensk friidrott i den egna marknadsföringen.

Prioritet Finans stöd till Svensk Friidrott kommer att användas till att utveckla verksamheten både på bredd- och elitnivå och på satsningar på seniorer likväl som på barn- och ungdomsverksamheter runt om i Sverige.

– En viktig del av vårt engagemang i svensk friidrott är att vi vill vara med och uppmuntra människor i alla åldrar och på alla nivåer till att röra på sig mer. Med bra, positiva och framgångsrika förebilder från friidrotten lockar vi inte bara fler barn och ungdomar till friidrottsklubbarna. Vi uppmuntrar även till en mer aktiv livsstil bland svenska folket och ett ökat intresse för exempelvis motion och löpning, avslutar Nils Wiberg.

För Jan Larsson, marknadschef på Svensk Friidrott, är det utökade samarbetet med Prioritet Finans ett kvitto på att verksamheten fungerar och att Svensk Friidrott är en attraktiv partner för kommersiella samarbeten med det svenska näringslivet.

– Jag är glad över att kunna presentera vårt nya samarbete med Prioritet Finans och sätter ett stort värde på att de vill samarbeta med oss mot våra gemensamma mål. Våra samarbeten med näringslivet är en förutsättning för att vi ska kunna få fler barn, unga och vuxna i rörelse, bygga starka och attraktiva föreningar och ge möjligheter för fler framgångar för våra friidrottslandslag, säger Jan Larsson.

 

OnePartnerGroup ny partner till längdlandslaget

OnePartnerGroup går in som ny partner till svensk längdskidåkning.
– Vi stödjer helhjärtat Svenska Skidförbundets vision att alla, oavsett ålder, kön eller bakgrund ska få känna glädje av skidåkning. Genom vårt samarbete med svensk längdskidåkning hoppas vi förbättra möjligheterna för både dagens och morgondagens motions- och elitåkare, säger Anders Mårtensson, marknadsdirektör på OnePartnerGroup.

Svenska Skidförbundets längdchef, Johan Sares, betonar vikten av företag som stöttar svensk längdskidverksamhet.
– Vårt arbete bygger på stöd och engagemang av sponsorer och vi är jätteglada över att OnePartnerGroup nu ansluter sig till oss som partner, säger Johan Sares, längdchef.

OnePartnerGroup blir även partner till SM-veckan i Sundsvall, samt de två världscuptävlingarna på svensk mark – Ulricehamn och Falun.
– Att OnePartnerGroup får vara en så stor del i svensk längdskidåkning är vi väldigt stolta över och vi hoppas att vårt partnerskap ska bidra till fortsatta framgångar både i och utanför skidspåren, säger Anders Mårtensson.

 

OnePartnerGroup
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern med ett unikt helhetskoncept för företag. Vi är en trygg partner när du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Hos oss har du tillgång till den bästa lokala kompetensen inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Du får också flexibla lösningar som möjliggör långsiktig tillväxt och lönsamhet. Vi finns nära dig. OnePartnerGroup är verksam på 47 orter, med över 2600 engagerade medarbetare. Genom vår kännedom om, och närvaro på, så många platser är vi Sveriges lokalaste samarbetspartner.

Erlandsson Bygg ny partner till Svensk Handboll

Ett treårigt sponsoravtal mellan byggföretaget Erlandsson Bygg och Svensk Handboll har ingåtts.
– För oss är stödet till idrotten en viktig del av vårt CSR-arbete och vårt samhällsansvar. Därför är vi väldigt glada att framöver kunna kalla oss partner till Svensk Handboll, säger Jennie Sahlsten, koncernchef för Erlandsson Bygg.

De svenska handbollslandslagen på både dam- och herrsidan är bland de folkkäraste i landet och det nya sponsoravtalet innebär bland annat att Erlandsson Bygg kommer synas i samband med deras matcher.
– Vi är ett värderingsstyrt entreprenadföretag som tar ett ansvar för idrottsverksamheten i Sverige som står för en öppenhet för alla och handbollen är den mest jämställda sporten i landet sett till aktiva spelare. Vi har också som mål att bli branschens mest attraktiva arbetsgivare. Med det nya partneravtalet hoppas vi att allt fler får upp ögonen för vår roliga och spännande bransch, säger Jennie Sahlsten.

Samarbetet innebär även att Erlandsson Bygg de kommande tre åren blir partner till Ungdoms-SM i handboll, där 600 lag från hela Sverige deltar varje år. 2 500 handbollsmatcher, för både pojkar och flickor mellan 14 och 18 år, spelas innan en segrare i åldrarna 14, 16 och 18 år koras.
– Genom att idrotten engagerar många människor på ett äkta och positivt sätt skapar vår medverkan uppskattning från så väl kunder som hos vår personal. Genuint engagemang är en central del av vår företagskultur och grunden till all framgång, säger Jennie Sahlsten.

Stefan Lövgren, vd för Svenska Handbollslandslaget AB:
– Vi är glada att kunna inleda ett nytt och långsiktigt samarbete med Erlandsson Bygg där vi tillsammans kan utveckla Svensk Handboll både på bredd- som landslagsnivå. Ungdoms-SM är mer populärt än någonsin och såväl våra ungdoms- som seniorlandslag har svarat för starka resultat i mästerskapen de senaste åren. Nu får vi ytterligare möjligheter i våra satsningar.

Om Erlandsson Bygg
Byggmästaren Karl-Erik Erlandsson startade byggverksamheten på 1950-talet i Kungsbacka och företaget ägs fortfarande av familjen Erlandsson. Idag har bolaget utvecklats till att täcka hela västkusten, Skåne, Dalarna och Mälardalen. En del av tillväxten har skett genom förvärv. Vi har idag delat upp Sverige i regioner och var region drivs som ett dotterbolag. Detta för att beslut skall kunna tas så nära kunden och medarbetarna som möjligt. Vi blir mer snabbfotade och får ett större medarbetare- och kundfokus. Som kund märker du snart att vårt genuina kvalitetstänkande är något som delas av alla oss som jobbar i bolaget. Vi känner oss stolta att vara ”Erlandssonare”.