Nyheter

DIF och ISP fortsätter succésamarbetet

Djurgården Fotboll och ISP förlänger sitt samarbete gällande försäljning av kommersiella rättigheter.
Med gemensamma krafter har DIF Fotboll och ISP skapat en väldigt fin utveckling kring försäljning och erbjudanden riktade till företag och samarbetspartners. Ett samarbete som har tagit DIF Fotboll från en plats i de nedre regionerna av Allsvenskan till en plats i den absoluta toppen gällande intäkter från sponsorer och partners. 

Såväl försäljningsmässigt som resultatmässigt har utvecklingen varit stadigt ökande och samarbetet är att betrakta som oerhört lyckat för båda parter. Därför väljer man nu för andra gången att förlänga nuvarande avtal till att sträcka sig vidare över perioden 2020-2023.
– Vi är väldigt glada att tillsammans med ISP kunna fortsätta att utveckla verksamheten under de kommande åren och med förhoppningen om att kunna fortsätta den starka resultatmässiga utvecklingen som vi haft den senaste tiden, säger Henrik Bergren, vd Djurgården Fotboll.

Uppskattningen är ömsesidig och även ISP är nöjda med att fortsätta arbeta tillsammans med Djurgården där några av nycklarna till framgången i samarbetet är strukturerat försäljningsarbete och ett fokus på stark leverans genomfört med hög kompetens.
– Vi är väldigt glada och stolta över att få möjlighet att fortsätta arbeta tillsammans med ett av Sveriges starkaste varumärken inom idrott. Vi har haft en fantastisk utveckling de senaste åren och vi kommer att fortsätta arbeta hårt och målmedvetet för att nå resultat, säger Andreas Ottermark VD, ISP Sport & Marketing.

ISP har idag fyra säljare och en sälj- & marknadskoordinator placerade på Djurgårdens kansli i Klocktornet på Stadion.
– Det som har gjort samarbetet så lyckat, förutom ett hårt målmedvetet arbete, är att våra ISP-kollegor arbetar dedikerat med att sälja Djurgården Fotboll och att de känns interna fast de är anställda i ett externt bolag. Vår avdelning består av anställda i Djurgården Fotboll och anställda hos ISP men alla jobbar mot samma mål och med samma energi, säger Daniel Malmgren Affärsområdeschef Företag och Partners hos Djurgården Fotboll

Frågor om samarbetet:

Djurgården Fotboll: 
Daniel Malmgren, Affärsområdeschef företag och partners.
0725 54 64 80, daniel.malmgren@dif.se

ISP Sport och Marketing: 
Andreas Ottermark, VD.
0706 30 58 80, andreas@isp-sport.se

Eventkoordinator i Göteborg sökes, Deltid.

Älskar du idrott, evenemang och vill finnas på plats där det händer?

ISP – In Sports Promotion verkar i den mixade zonen mellan näringsliv och idrottsliv. Där levererar vi framgångskoncept till företag, förbund och föreningar; det har vi gjort sedan 1985. Dels handlar det om företag som vill utveckla och modernisera sin marknadsföring, både när det gäller exponering och att stärka varumärket. ISP har också modellen att utveckla och maximera intäkterna till förbund och föreningar, där alla parter blir vinnare

Dina arbetsuppgifter:
En del av ISP:s erbjudande avser exponering och synlighet på stora evenemang vilket inkluderar skyltar och LED. Som eventkoordinator på ISP Sport Marketing kommer du arbeta med planering, genomförande och samordning av stora idrottsevenemang i Sverige. Du kommer att projektleda exponering och skyltning av olika partners varumärken på kända idrottsarenor och arbeta nära några av våra mest folkkära idrottsföreningar och förbund.

Eftersom många av evenemangen är kvälls – och helgtid krävs det att du är flexibel. Tjänsten är en deltidstjänst. Lönen är grundlön med start omgående eller enligt överenskommelse.

Din profil:
Det är ”laget före jaget” som gäller. Du ska älska att jobba i team och lagandan ska vara en motiverande faktor för att du ska passa in i rollen. Du skall vara ansvarstagande, ta egna initiativ samt trivas i idrottssammanhang. Som person lägger du dessutom stor vikt vid att alltid leverera kvalitet och inte ta genvägar. Det är meriterande om du har arbetat med genomförande av evenemang sedan tidigare. Du kommer att arbeta självständigt med stöttning av eventansvarig.

Förutom att dina personliga egenskaper skall matcha med tjänstebeskrivningen är ett krav b-körkort samt svenska i tal och skrift.

ISP erbjuder dig:
Chansen att representera ett varumärke med gott rykte och lång historik

En spännande vardag i en ledande, stabil organisation med expansion på agendan

Ett sammansatt team med en stark säljkultur och höga ambitioner

Tillgång till breda kontaktytor inom idrotten och Svenskt Näringsliv

Möjligheten att utvecklas yrkesmässigt och tillgång till utbildningspaket

Är du personen vi söker? Skicka din ansökan till info@envite.se

Tre nya partners till svenska futsallandslagen

Futsal är en av Sveriges störst växande sporter. Med hjälp av rättighetsbolaget ISP Sport har de svenska futsallandslagen nu knutit till sig tre nya officiella partners i Prioritet Finans, Erlandsson Bygg och OnePartnerGroup.

Idag finns över 155 000 registrerade futsalspelare i Sverige och sporten växer ständigt. Storklubbar som IFK Göteborg, Hammarby och Djurgården spelar i den Svenska Futsalligan som sedan säsongen 2018/19 spelas i en rikstäckande nationell serie.
– Futsal är en växande sport i Sverige och det känns mycket spännande att få vara en del av denna satsning. Våra värdeord är framåtlutad, schysst och lagspelare, vilket ligger helt i linje med futsalen, säger Anders Mårtensson, marknadsdirektör på OnePartnerGroup.

Partnerskapet med svensk futsal innebär dels traditionell arenaexponering i samband landslagens samtliga hemmamatcher men även möjlighet till exponering i digitala kanaler. Dessutom ingår i samarbetsavtalet även associationsrättigheterna till svensk futsal, det vill säga rättigheterna att använda svensk futsal i den egna marknadsföringen.
– För oss är stödet till idrotten en viktig del av vårt CSR-arbete och vårt samhällsansvar. Vi är ett värderingsstyrt entreprenadföretag som tar ett ansvar för idrottsverksamheten i Sverige som står för en öppenhet för alla. Futsal är en idrott som är på uppgång med växande intresse och är dessutom en stark integrerande kraft, säger Jennie Sahlsten, koncernchef för Erlandsson Bygg.

Futsal grundades redan 1930 i Uruguay för att erbjuda ett enkelt och billigt alternativ till fotboll när det rådde brist på fotbollsplaner. 2003 kom sporten till Sverige och 2012 startade Svenska Fotbollförbundet det första herrlandslaget. 2018 spelade det svenska damlandslaget sin allra första landskamp i futsal.
– Futsal är en ny och spännande sport som inte kräver någon dyrbar utrustning och som gör den tillgänglig för många. Jag hoppas och tror att vi inom futsal de kommande åren ser ungefär samma snabba utveckling som vi gjort inom innebandyn i Sverige de senaste 20 åren. Där futsal blir en stor och viktig breddidrott för unga killar och tjejer över hela landet. Inom idrotten blir våra barn och ungdomar en del av ett sammanhang som präglas av en aktiv och sund livsstil, schyssta värderingar och positiva förebilder, säger Nils Wiberg.

Stefan Abelsted, affärsutvecklingschef Svenska Fotbollförbundet, är mycket nöjd med de nya partnerskapen.
– Vi är väldigt glada och stolta över att Prioritet Finans, Erlandsson Bygg och OnePartnerGroup valt att stötta Svenska Fotbollförbundets satsning på futsal och ser fram emot vad vi tillsammans kan göra för att sporten ska fortsätta att växa.

Prioritet Finans blir nationell partner till Svensk Friidrott

Finans- och factoringbolaget Prioritet Finans utökar sitt samarbete med Svensk Friidrott och blir en av fem nationella partners under den kommande treårsperioden. Partneravtalet har utarbetats i samarbete med rättighetsbolaget ISP Sport.
– Förutom att friidrotten är en av de äldsta och mest genuina idrotter vi har så är det också en av mina absoluta favoritidrotter. Friidrotten har med sina många helt olika grenar verkligen något som passar för alla och har alla möjligheter att vara en verkligt inkluderande idrott i det svenska samhället, säger Nils Wiberg, vd på Prioritet Finans.

Samarbetet med Svensk Friidrott är en del i den långsiktiga sponsorsatsning som Prioritet Finans initierat till stöd för svensk idrott som har en viktig och fostrande roll i svensk samhällsutveckling.

– Friidrotten är öppen för alla och det krävs ingen dyrbar utrustning för att vara med. Det är också en jämställd, jämlik och folkkär idrott där män och kvinnor samlas i gemensamma träningsgrupper och gemensamma landslag. Intresset och publikengagemanget för de kvinnliga utövarna är också minst lika stort som för de manliga. Det skapar bra förutsättningar för både killar och tjejer att välja idrottens äkta gemenskap framför gemenskapen i kriminella gäng eller utanförskap. Tillsammans med idrotten kan vi skapa friska och sunda samhällen med goda förebilder och positiva värderingar. Det är min viktigaste drivkraft för att vara med och stödja och finansiera svenskt idrotts- och föreningsliv.

Det utökade partnerskapet med Svensk Friidrott innebär dels traditionell exponering i samband med större tv-sända friidrottsgalor och klassiska evenemang som Finnkampen, Folksam Grand Prix och Friidrotts-SM. Dessutom ingår bland annat möjligheterna att använda associationsrättigheterna till svensk friidrott i den egna marknadsföringen.

Prioritet Finans stöd till Svensk Friidrott kommer att användas till att utveckla verksamheten både på bredd- och elitnivå och på satsningar på seniorer likväl som på barn- och ungdomsverksamheter runt om i Sverige.

– En viktig del av vårt engagemang i svensk friidrott är att vi vill vara med och uppmuntra människor i alla åldrar och på alla nivåer till att röra på sig mer. Med bra, positiva och framgångsrika förebilder från friidrotten lockar vi inte bara fler barn och ungdomar till friidrottsklubbarna. Vi uppmuntrar även till en mer aktiv livsstil bland svenska folket och ett ökat intresse för exempelvis motion och löpning, avslutar Nils Wiberg.

För Jan Larsson, marknadschef på Svensk Friidrott, är det utökade samarbetet med Prioritet Finans ett kvitto på att verksamheten fungerar och att Svensk Friidrott är en attraktiv partner för kommersiella samarbeten med det svenska näringslivet.

– Jag är glad över att kunna presentera vårt nya samarbete med Prioritet Finans och sätter ett stort värde på att de vill samarbeta med oss mot våra gemensamma mål. Våra samarbeten med näringslivet är en förutsättning för att vi ska kunna få fler barn, unga och vuxna i rörelse, bygga starka och attraktiva föreningar och ge möjligheter för fler framgångar för våra friidrottslandslag, säger Jan Larsson.

 

OnePartnerGroup ny partner till längdlandslaget

OnePartnerGroup går in som ny partner till svensk längdskidåkning.
– Vi stödjer helhjärtat Svenska Skidförbundets vision att alla, oavsett ålder, kön eller bakgrund ska få känna glädje av skidåkning. Genom vårt samarbete med svensk längdskidåkning hoppas vi förbättra möjligheterna för både dagens och morgondagens motions- och elitåkare, säger Anders Mårtensson, marknadsdirektör på OnePartnerGroup.

Svenska Skidförbundets längdchef, Johan Sares, betonar vikten av företag som stöttar svensk längdskidverksamhet.
– Vårt arbete bygger på stöd och engagemang av sponsorer och vi är jätteglada över att OnePartnerGroup nu ansluter sig till oss som partner, säger Johan Sares, längdchef.

OnePartnerGroup blir även partner till SM-veckan i Sundsvall, samt de två världscuptävlingarna på svensk mark – Ulricehamn och Falun.
– Att OnePartnerGroup får vara en så stor del i svensk längdskidåkning är vi väldigt stolta över och vi hoppas att vårt partnerskap ska bidra till fortsatta framgångar både i och utanför skidspåren, säger Anders Mårtensson.

 

OnePartnerGroup
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern med ett unikt helhetskoncept för företag. Vi är en trygg partner när du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Hos oss har du tillgång till den bästa lokala kompetensen inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Du får också flexibla lösningar som möjliggör långsiktig tillväxt och lönsamhet. Vi finns nära dig. OnePartnerGroup är verksam på 47 orter, med över 2600 engagerade medarbetare. Genom vår kännedom om, och närvaro på, så många platser är vi Sveriges lokalaste samarbetspartner.

Erlandsson Bygg ny partner till Svensk Handboll

Ett treårigt sponsoravtal mellan byggföretaget Erlandsson Bygg och Svensk Handboll har ingåtts.
– För oss är stödet till idrotten en viktig del av vårt CSR-arbete och vårt samhällsansvar. Därför är vi väldigt glada att framöver kunna kalla oss partner till Svensk Handboll, säger Jennie Sahlsten, koncernchef för Erlandsson Bygg.

De svenska handbollslandslagen på både dam- och herrsidan är bland de folkkäraste i landet och det nya sponsoravtalet innebär bland annat att Erlandsson Bygg kommer synas i samband med deras matcher.
– Vi är ett värderingsstyrt entreprenadföretag som tar ett ansvar för idrottsverksamheten i Sverige som står för en öppenhet för alla och handbollen är den mest jämställda sporten i landet sett till aktiva spelare. Vi har också som mål att bli branschens mest attraktiva arbetsgivare. Med det nya partneravtalet hoppas vi att allt fler får upp ögonen för vår roliga och spännande bransch, säger Jennie Sahlsten.

Samarbetet innebär även att Erlandsson Bygg de kommande tre åren blir partner till Ungdoms-SM i handboll, där 600 lag från hela Sverige deltar varje år. 2 500 handbollsmatcher, för både pojkar och flickor mellan 14 och 18 år, spelas innan en segrare i åldrarna 14, 16 och 18 år koras.
– Genom att idrotten engagerar många människor på ett äkta och positivt sätt skapar vår medverkan uppskattning från så väl kunder som hos vår personal. Genuint engagemang är en central del av vår företagskultur och grunden till all framgång, säger Jennie Sahlsten.

Stefan Lövgren, vd för Svenska Handbollslandslaget AB:
– Vi är glada att kunna inleda ett nytt och långsiktigt samarbete med Erlandsson Bygg där vi tillsammans kan utveckla Svensk Handboll både på bredd- som landslagsnivå. Ungdoms-SM är mer populärt än någonsin och såväl våra ungdoms- som seniorlandslag har svarat för starka resultat i mästerskapen de senaste åren. Nu får vi ytterligare möjligheter i våra satsningar.

Om Erlandsson Bygg
Byggmästaren Karl-Erik Erlandsson startade byggverksamheten på 1950-talet i Kungsbacka och företaget ägs fortfarande av familjen Erlandsson. Idag har bolaget utvecklats till att täcka hela västkusten, Skåne, Dalarna och Mälardalen. En del av tillväxten har skett genom förvärv. Vi har idag delat upp Sverige i regioner och var region drivs som ett dotterbolag. Detta för att beslut skall kunna tas så nära kunden och medarbetarna som möjligt. Vi blir mer snabbfotade och får ett större medarbetare- och kundfokus. Som kund märker du snart att vårt genuina kvalitetstänkande är något som delas av alla oss som jobbar i bolaget. Vi känner oss stolta att vara ”Erlandssonare”.

Nytt partnerskap mellan OnePartnerGroup och Svensk Handboll

Rekryterings- och bemanningsföretaget OnePartnerGroup och Svensk Handboll har, via rättighetsbolaget ISP Sport, ingått ett partnerskap som sträcker sig tre år framöver.
– Våra dam- och herrlandslag ligger alla svenskar varmt om hjärtat och vi på OnePartnerGroup är stolta över att vara partner till Svensk Handboll, säger Anders Mårtensson, marknadsdirektör på OnePartnerGroup.

Sponsoravtalet innebär att OnePartnerGroup kommer att synas tillsammans med de blågula landslagen på både dam- och herrsidan.

– Handboll är en härlig och fartfylld sport som kan spelas av alla, oavsett ålder, kön och bakgrund. Handbollen bygger på kamratskap och är en sport där spelarna respekterar både varandra och domarna trots att det är tuffa tag på planen under matcherna, säger Anders Mårtensson och fortsätter:

– Svenska Handbollförbundets vision är att vara nära publik, media, sponsorer och sporten. Det ligger väl i linje med OnePartnerGroups vision att vara Sveriges lokalaste partner och jobba nära våra kunder och samarbetspartners.

Samarbetet innebär också att OnePartnerGroup är blir Gamedaypartner, vilket betyder att de får stor exponering i de svenska seniorlandslagens digitala kanaler under matchdagar.

Stefan Lövgren, vd för Svenska Handbollslandslaget AB:
– Vi har under en längre tid haft ett fint samarbete med OnePartnerGroup, ett partnerskap som nu förlängs och utvecklas ytterligare. Vi är glada att de vill satsa på såväl senior- som ungdomslandslagen och hjälpa oss i vår vision om att utveckla spelare och leverera handboll i världsklass.

Om OnePartnerGroup
OnePartnerGroup är en svenskägd koncern med ett unikt helhetskoncept för företag. Vi är en trygg partner när du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Hos oss har du tillgång till den bästa lokala kompetensen inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Du får också flexibla lösningar som möjliggör långsiktig tillväxt och lönsamhet. Vi finns nära dig. OnePartnerGroup är verksam på 47 orter, med över 2600 engagerade medarbetare. Genom vår kännedom om, och närvaro på, så många platser är vi Sveriges lokalaste samarbetspartner.

ISP Sport inleder 2019 med att expandera ytterligare

Ett nytt år innebär som bekant nya möjligheter. För oss på ISP Sport medför det också fyra nya medarbetare.

– Vi är ett snabbväxande bolag och efter ett riktigt starkt 2018 startar vi det nya året med att satsa ytterligare. Vi hälsar våra nya kollegor varmt välkomna till ISP, säger Andreas Ottermark, vd på ISP Sport.

De tjänster som nu tillsätts är en vd-koordinator som kommer att stötta och avlasta vd så att mer tid frigörs åt att utveckla bolaget. Till kontoret i Göteborg ansluter även en digital marketing manager vars mål bland annat är att utveckla, modernisera och stärka varumärket för ISP och dess uppdragsgivare. Utöver det förstärks även ekonomiavdelningen med en ny resurs.

I Stockholm har en nationell försäljningschef anställts med ansvar för försäljningen av de nationella rättigheterna av exponering i den internationellt uppmärksammade appen Forza Football.

– Dessa nyrekryteringar gör att vi blir än mer professionella och kan ta nästa steg i vår utveckling. Vi har växt ordentligt de senaste åren och det ska vi fortsätta göra även framöver. Därför känns det väldigt bra att vi nu fyller på med den kompetens som behövs, säger Andreas Ottermark.

 

Nedan följer en kort presentation av våra nya medarbetare.

Karin Sjöholm – VD-koordinartor 

Karin har de senaste två åren jobbat som ledningsassistent på Forbo Flooring AB. Ett varierat arbete med mycket HR-administration och stöttning för vd och försäljningschef.

På sitt CV har Karin också 4,5 år på ett energiföretag i Göteborg, men har den stora delen av sitt yrkesverksamma liv har varit i rese- och konferensvärlden, där hon jobbat som projektledare med B2B.

 

Olof Lidh – Digital Marketing Manager

Olof kommer senast från IFK Göteborg och More PR där han delat sin tid. Hos IFK Göteborg har han jobbat i olika former sedan 2011. Senast i en roll som kan liknas vid en content manager. En roll som han under de senaste två åren kombinerat med att arbeta som PR-konsult på More PR.

 

Rudolf Mamoka – Nationell försäljningschef Forza Fotboll

Rudolf kommer vara baserad i Stockholm och ha hand om det nya spännande samarbetet med Forza Football. Kommer från media- och annonseringsbranschen där han senast arbetat framgångsrikt som säljchef hos Eniro.

 

Tobias Johnsson – Ekonomi

Tobias har jobbat som redovisningsekonom i snart tre år. Vid sidan av sitt civila arbete spelar han även handboll på elitnivå i HK Aranäs, där han varit de tre senaste säsongerna.

ISP Sport tecknar nytt treårigt sponsoravtal med Prioritet Finans

Rättighetsbolaget ISP Sport och finansbolaget Prioritet Finans har tecknat ett nytt marknadsförings- och sponsoravtal för perioden 2019-2022. Avtalet innebär att Prioritet Finans utökar sitt idrottsengagemang under den kommande treårsperioden och även ingår partnerskap med flera folkkära idrottsförbund.  – Det nya treårsavtalet innebär att Prioritet Finans utökar sitt engagemang inom svensk idrott vilket är väldigt glädjande för de idrottsklubbar och förbund som nu får ett utökat ekonomiskt stöd för sin verksamhet, säger Andreas Ottermark, vd på ISP Sport. 

ISP Sport har samarbetat med Prioritet Finans sedan 2012. Förutom att vara en stor kund har Prioritet Finans även fungerat som likviditetspartner till ISP, som vuxit med över 500 procent de senaste fyra åren och som i år omsätter lite över 150 miljoner kronor.

– Vi växer gärna tillsammans med våra kunder och hittar gärna samarbeten där vi kan använda våra kunders kompetens och erfarenhet. Prioritet Finans har de senaste åren varit både en kund och en livsnödvändig likviditetspartner till oss under vår snabba tillväxtresa. För att kunna växa snabbt måste man ha en trygg och säker likviditet så att man snabbt kan fånga nya affärsmöjligheter när de dyker upp. Vår tillväxt hade inte varit möjlig utan det nära samarbetet med Prioritet Finans.

För ISP Sport innebär det förlängda samarbetet främst att det är ett stort uppdrag, men också att ISP Sport tillsammans med Prioritet Finans kan erbjuda klubbar och förbund ett modernt partnerskap som även innehåller finansierings- och likviditetslösningar.

– Tillsammans med Prioritet Finans har vi kunnat erbjuda våra uppdragsgivare, det vill säga klubbar och förbund, ett modernt sponsorupplägg där vi hanterar både kommersiella rättigheter och lösningar som säkerställer likviditeten hos klubbar och förbund. Ett aktuellt exempel på det är samarbetsavtalet mellan Prioritet Finans och Malmö Redhawks som ingicks i november förra året, säger Andreas Ottermark, vd för ISP Sport.

Nils Wiberg är vd för Prioritet Finans. Han menar att ISP Sport har en central roll i svenskt idrottsliv och representerar en väldigt bred och attraktiv rättighetsportfölj för de sponsorer som använder sponsring och sports marketing som ett verktyg i det egna varumärkesarbetet.

– Avtalet med ISP är en del av vår strategiska satsning på att stödja idrotts- och föreningslivet i hela landet. Idrotten har en viktig och fostrande roll i samhället. Den lär ungdomar att arbeta tillsammans och bidrar till en bättre folkhälsa. Vi vill vara med och finansiera svensk idrott för att det kombinerar möjligheten att göra något bra för samhället och idrotten samtidigt som vi gör något bra för vårt företag, säger Nils Wiberg.

För mer information:

Andreas Ottermark, vd ISP Sport. Tel: 0706-30 58 80. E-post: andreas@isp-sport.se

Nils Wiberg, vd Prioritet Finans, Tel: 0706-26 79 72, nilsw@prioritet.se

www.isp-sport.se

ISP – In Sports Promotion verkar i den mixade zonen mellan näringsliv och idrottsliv. Där levererar vi framgångskoncept till företag, förbund och föreningar; det har vi gjort sedan 1985. Dels handlar det om företag som vill utveckla och modernisera sin marknadsföring, både när det gäller exponering och att stärka varumärket. ISP har också modellen att utveckla och maximera intäkterna till förbund och föreningar, där alla parter blir vinnare. 

ISP Sport tecknar nytt samarbetsavtal med rekryterings- och bemanningsföretaget OnePartnerGroup

Rättighetsbolaget ISP Sport och rekryterings- och bemanningsföretaget OnePartnerGroup har tecknat ett nytt marknadsförings- och sponsoravtal för perioden 2019-2022. Avtalet innebär att OnePartnerGroup växlar upp sitt idrottsengagemang under den kommande treårsperioden och även ingår partnerskap med flera olika idrottsförbund.  – Vi har utifrån vår breda rättighetsportfölj satt ihop ett anpassat upplägg för OnePartnerGroup som innebär ett utökat engagemang i svensk idrott året runt, säger Andreas Ottermark, vd på ISP Sport.  

Det nya avtalet innebär att OnePartnerGroup nu blir partner till Svenska Skidförbundet längd – Ski Team Sweden X-Country, Svensk Futsal och till de svenska handbollslandslagen på både dam- och herrsidan. Med partnerskapen följer även rättigheten att använda förbunden i sin egen marknadsföring. Sponsoravtalet innehåller även ett helt nytt samarbete med den internationella appen Forza Fotball.

– Med ett utökat partnerskap med flera av landets största och mest folkkära idrottsförbund och landslag ökar effekten av OnePartnerGroups satsning på svensk idrott. Det ökar kännedomen om det egna varumärket i ett positivt sammanhang som berör och engagerar många människor på en nationell nivå, säger Andreas Ottermark.

ISP Sport är ett snabbväxande bolag. För Andreas Ottermark innebär det nya samarbetet med OnePartnerGroup en viktig pusselbit i det egna företagets fortsatta tillväxtstrategi.

– Vi växer gärna tillsammans med våra kunder och hittar gärna samarbeten där vi kan använda våra kunders kompetens och erfarenhet. OnePartnerGroup har hjälpt oss att rekrytera rätt kompetenser och nyckelpersoner till vårt företag oavsett om vi växer i Stockholm, Göteborg eller Malmö.

 Anders Mårtensson är marknadschef på OnePartnerGroup, Sveriges lokalaste rekryterings- och bemanningsföretag med kontor på 46 platser runt om i landet. Han ser sponsring som ett centralt verktyg för att öka kännedomen om det egna företaget för att kunna fortsätta att växa i hela landet.

– Sponsring av idrott har varit en viktig och framgångsrik del i vårt arbete med att öka kännedomen om vårt företag och vår verksamhet. Under året har vi öppnat upp nya kontor på sex olika platser i landet och under nästa år räknar vi med att etablera oss på ytterligare några lokala marknader.

Satsningen på sponsring av idrott förklarar han med att det är samma värden som genomsyrar idrotten som också är närvarande i OnePartnerGroup.

– Att vara del av ett lag eller ett landslag innebär att man presterar tillsammans med andra. Man hjälps åt för att nå sina mål. På samma sätt arbetar vi tillsammans med våra kunder och uppdragsgivare för att tillsammans hjälpas åt att nå deras mål, säger Anders Mårtensson.

 

För mer information:

Andreas Ottermark, vd ISP Sport. Tel: 0706-30 58 80. E-post: andreas@isp-sport.se

Anders Mårtensson, marknadschef OnePartnerGroup. Tel: 0736-63 79 36. E-post: anders.martensson@onepartnergroup.se

www.isp-sport.se

www.onepartnergroup.se

 

 ISP – In Sports Promotion verkar i den mixade zonen mellan näringsliv och idrottsliv. Där levererar vi framgångskoncept till företag, förbund och föreningar; det har vi gjort sedan 1985. Dels handlar det om företag som vill utveckla och modernisera sin marknadsföring, både när det gäller exponering och att stärka varumärket. ISP har också modellen att utveckla och maximera intäkterna till förbund och föreningar, där alla parter blir vinnare.

 

OnePartnerGroup är en svenskägd koncern med ett unikt helhetskoncept för företag. Vi är en trygg partner när du behöver hjälp med rekrytering, bemanning, utbildning och smarta produktionslösningar. Hos oss har du tillgång till den bästa lokala kompetensen inom både yrkesarbetar- och tjänstemannasektorn. Du får också flexibla lösningar som möjliggör långsiktig tillväxt och lönsamhet.