Nyheter

Svenska Skidförbundet och ISP utvecklar sitt samarbete

ISP har under 14 års tid samarbetat med Svenska Skidförbundet. År 2016 valde båda parter att förlänga ett flerårigt samarbetsavtal, nu tas ytterligare ett stort kliv.

– Vi har bara goda erfarenheter av vårt samarbete med ISP så det är naturligt för oss att växla upp samarbetet ytterligare, säger Ola Strömberg, förbundsdirektör Svenska Skidförbundet. Det nya avtalet mellan Ski Team Sweden AB och ISP Sport & Marketing gäller exklusiva rättigheter kring försäljning av reklam och andra rättigheter under de världscuptävlingar i längdskidor som arrangeras i Sverige. Avtalet sträcker sig över fyra säsonger från 2018/2019 till 2021/2022.

– Vi är självklart oerhört glada och stolta för att vi ingått detta avtal med Svenska Skidförbundet. Att kunna erbjuda våra kunder att synas på världscupen i längdskidor, med både nationell och internationell räckvidd, är något vi tycker är väldigt inspirerande. Detta är ett stort kliv för oss in på den internationella marknaden, där vår vision är att bli en av de ledande aktörerna, säger Andreas Ottermark, VD ISP Sport och Marketing.

För mer information, kontakta:

Andreas Ottermark, VD ISP
E-post: andreas@isp-sport.se
Telefon: 031-301 03 13

Ola Strömberg, förbundsdirektör Svenska Skidförbundet
E-post: ola.stromberg@skidor.com
Telefon: 070-811 99 06

ISP Sport & Marketing ingår ett femårigt samarbetsavtal med Almtuna IS

ISP Sport & Marketing och Almtuna IS ingår ett samarbete kring försäljning av arenareklam och övriga kommersiella rättigheter. Avtalet sträcker sig från och med 1 november 2017 och fem år framåt. Vi på ISP Sport & Marketing ser verkligen fram emot dessa fem år och strävar efter att tillsammans med Almtuna Hockey stärka kopplingen mellan näringslivet och idrottslivet.

– ”Vi är mycket glada och stolta över detta samarbetsavtalet med Almtuna IS. Vi har sett hos flera av våra andra uppdragsgivare, att våra resor tillsammans, bidrar till det positiva för båda parterna. Almtuna har stor potential och blir allt starkare och starkare inom den sportsliga prestationen.” – Andreas Ottermark, VD ISP Sport & Marketing

– ”Eftersom ISP Sport & Marketing har stor erfarenhet i branschen, var det enkelt för oss att hitta viljan för ett samarbete kring försäljning av de kommersiella rättigheterna och reklamförsäljning.” -Andreas Klingberg, Klubbchef Almtuna IS

ISP har idag samarbete med Fotbollsförbundet, Handbollslandslagen, Längdskidåkningsförundet, Friidrottsförbundet och jobbar även med ett antal klubbar på elitnivå.

Svenska Handbollslandslaget AB och ISP tecknar nytt samarbetsavtal

Svenska Handbollslandslaget AB och ISP har sedan 2013 ett samarbetsavtal gällande försäljning av arenareklam. Nu har ett nytt avtal utvecklats, gällande ytterligare fyra år.

ISP kommer att ha den exklusiva rätten att sälja arenaexponering och andra kommersiella rättigheter i samband med samtliga matcher som de svenska dam- och herrlandslagen spelar på hemmaplan. Svenska Handbollslandslaget AB och ISP har även exponeringsrättigheter till damernas VM i Tyskland i december.

I och med det ökade intresset för sporten i helhet, så tas nu nya steg för att ständigt utveckla och öka värdet för sporten.

– Detta är ett samarbete helt enligt vår utstakade riktning mot en fortsatt kommersiell utveckling av handbollen. Med ISP har vi en erfaren partner med ett brett nätverk, säger Stefan Lövgren, VD för Svenska Handbollslandslaget AB.

– Vi är mycket glada och stolta över att få fortsatt förtroende av Svenska Handbollslandslaget AB, och även kunna erbjuda våra kunder fler rättigheter än tidigare år, säger Andreas Ottermark, VD för ISP Sport & Marketing AB.

ISP verkar i den mixade zonen mellan näringsliv och idrottsliv. Där levererar vi framgångskoncept till företag, förbund och föreningar; det har vi gjort sedan 1985. Dels handlar det om företag som vill utveckla och modernisera sin marknadsföring, både när det gäller exponering och att stärka varumärket. ISP har också modellen att utveckla och maximera intäkterna för förbund och föreningar, där båda partner blir vinnare. Dessutom ställer vi alltid upp med ett stort engagemang och massor av passion. Vi gör det vi älskar och vi älskar det vi gör. Med 30 års erfarenhet har vi tillsammans ett av branschens största kontaktnät – ISP är en spelare att räkna med.

ISP utökar sitt samarbete med Svenska Skidförbundet

ISP har samarbetat med svensk längdskidåkning sedan 2003. Samarbetet har bland annat omfattat Svenska Skidspelen, SM-veckan samt Royal Palace sprint i Stockholm. Nu stärks samarbetet ytterligare genom att Svenska Skidförbundet och ISP valt att utöka och förlänga samarbetet genom att teckna ett nytt flerårigt avtal.

ISP har gjort ett mycket bra arbete med försäljningen mot företag och samarbetspartners som framförallt inneburit att större företag sökt sig till längdsporten. Effekterna av detta är givetvis ökade intäkter, men också att hela längdsporten blivit starkare som varumärke, säger Johan Sares, längdchef på Svenska Skidförbundet.

Vi är väldigt stolta och glada över att Svenska Skidförbundet ger oss detta fortsatta och utökade förtroende. Vi skall göra vårt yttersta för att förvalta förtroendet från en av de mest populära sporter och landslag vi har i Sverige, säger Andreas Ottermark, vd ISP Sport & Marketing AB.

För mer information, vänligen kontakta:
Mattias Ottermark CFO ISP, tfn: 070-343 59 45, mattias.ottermark@isp-sport.se
Johan Sares, längdchef SSF, tfn: 070-372 02 29, johan.sares@skidor.com

ISP verkar i den kontaktytan mellan näringsliv och idrottsliv. Där levererar vi framgångskoncept till företag, förbund och föreningar; det har vi gjort sedan 1985. Dels handlar det om företag som vill utveckla och modernisera sin marknadsföring, både när det gäller exponering och att stärka varumärket. ISP har också modellen att utveckla och maximera intäkterna för förbund och föreningar, där båda partner blir vinnare.