Svenska Handbollslandslaget AB och ISP har sedan 2013 ett samarbetsavtal gällande försäljning av arenareklam. Nu har ett nytt avtal utvecklats, gällande ytterligare fyra år.

ISP kommer att ha den exklusiva rätten att sälja arenaexponering och andra kommersiella rättigheter i samband med samtliga matcher som de svenska dam- och herrlandslagen spelar på hemmaplan. Svenska Handbollslandslaget AB och ISP har även exponeringsrättigheter till damernas VM i Tyskland i december.

I och med det ökade intresset för sporten i helhet, så tas nu nya steg för att ständigt utveckla och öka värdet för sporten.

– Detta är ett samarbete helt enligt vår utstakade riktning mot en fortsatt kommersiell utveckling av handbollen. Med ISP har vi en erfaren partner med ett brett nätverk, säger Stefan Lövgren, VD för Svenska Handbollslandslaget AB.

– Vi är mycket glada och stolta över att få fortsatt förtroende av Svenska Handbollslandslaget AB, och även kunna erbjuda våra kunder fler rättigheter än tidigare år, säger Andreas Ottermark, VD för ISP Sport & Marketing AB.

ISP verkar i den mixade zonen mellan näringsliv och idrottsliv. Där levererar vi framgångskoncept till företag, förbund och föreningar; det har vi gjort sedan 1985. Dels handlar det om företag som vill utveckla och modernisera sin marknadsföring, både när det gäller exponering och att stärka varumärket. ISP har också modellen att utveckla och maximera intäkterna för förbund och föreningar, där båda partner blir vinnare. Dessutom ställer vi alltid upp med ett stort engagemang och massor av passion. Vi gör det vi älskar och vi älskar det vi gör. Med 30 års erfarenhet har vi tillsammans ett av branschens största kontaktnät – ISP är en spelare att räkna med.